Kosmetika jako dárek pod stromeček? Pozor na komedogenní oleje

Autor: redakce | Zpravodaj | 24. 11. 2015

Ostrava, 25. listopadu 2015

Kosmetika se mezi vánočními dárky stále řadí k těm nejoblíbenějším. Při jejím výběru je ale nutné dávat pozor, aby člověk nenapáchal více škody než užitku. U pleťové kosmetiky je třeba znát přesný typ pleti toho, pro koho je výrobek určený. Suchá pleť potřebuje výživu, mastná zase přípravky s pudrovými částicemi. Typ pleti není pouze věcí genetickou, může se měnit i kvůli okolnímu nepříznivému prostředí. I proto si skoro tři čtvrtiny žen ze střední Evropy myslí, že je jejich pleť citlivá. Čistě dědičně citlivou ji má však jen zlomek z nich.

 

Vánočním dárkem, který potěší každého a neurazí nikoho, je kosmetika. Zejména při výběru pleťové kosmetiky je ale nutné mít alespoň základní znalosti. Nevhodný krém totiž může způsobit i alergickou reakci. Pokud kupujete pleťovou kosmetiku pro suchou pleť, zapomeňte na stahující a vysušující přípravky. Místo toho se zaměřte na krémy výživné, které zklidní podráždění pokožky. Každá suchá pokožka je současně citlivá, jelikož produkuje jen malé množství mazu, chrání ji tenká rohová vrstva a je málo pigmentovaná. „Až 70 % Středoevropanek vnímá svou pleť jako citlivou či choulostivou. Ve skutečnosti má od přírody tento typ pleti pouze okolo 12 % z nich, přičemž u ostatních se pleť stává citlivou nepříznivými vnějšími vlivy, fyzickou zátěží nebo psychickým stavem. Typickými projevy je pak svědění, zarudnutí a tvorba šupinek,“  vysvětluje MUDr. Tomáš Kampe, odborný konzultant LR Health & Beauty.

Mastnou pleť nezatěžujte, vyhněte se krémům s komedogenními oleji

Opakem je pleť mastná, u které byste měli cílit na jemné krémy nebo emulze nezatěžující pleť. Typická je především pro mladou generaci, podle studií jí trpí až 75 % lidí ve věku 15 – 20 let. Polovina z nich si pak kvůli špatnému pocitu z lesknoucí se pokožky myje tvář třikrát až pětkrát denně. Skvělým pomocníkem je v takovém případě kosmetika s pudrovými částicemi, které nadměrnou tvorba mazu účinně regulují. V případě smíšené pleti jsou nejlepší volbou produkty, které kloubí hydrataci s péčí o T-zónu. Je však nutné brát v potaz i roční období, jelikož v zimě se pokožka stává sušší a naopak v létě více mastná. Ideálními dárky na Vánoce jsou tak lehké emulze a masky se zaměřením na hydrataci.

Nikdy nekončícím bojem snad pro každou ženu i muže je ucpávání pórů. Předcházet se mu dá především správným výběrem kosmetiky, která by neměla obsahovat komedogenní oleje. Ty totiž dělají póry neprůchodnými. „Některé látky obsažené v kosmetice se aktivně podílejí na tvorbě komedonů, tedy mazových zátek v ústí mazových žláz. Tyto zátky následně blokují uvolnění mazu, což je rizikové především u aknózní pleti. Sázkou na jistotu jsou přírodní produkty, které vznikají ve spolupráci s dermatology,“ radí MUDr. Tomáš Kampe, odborný konzultant LR Health & Beauty. Kosmetika by měla být takzvaně „oil free“ nebo označena nápisem nekomedogenní. Spouštěčem nežádoucí či alergické reakce pak může být také parfemace, pátrejte raději po hypoalergenních typech kosmetiky.

Výhodná koupě? Parfémy ve flakónu s větším objemem

Kromě pleťových krémů se velké popularitě stále těší i parfémy, které se na vánočních nákupních seznamech drží na předních příčkách. Je možné je nakupovat nejen v kamenných prodejnách, širokou nabídku nabízejí i e-shopy. Ty navíc podle průzkumů před Vánoci výrazně nezdražují, darovat tento typ dárků se proto vyplatí i finančně, kdy výrazně výhodně vycházejí větší objemy flakónů. Pokud chceme místo parfému darovat spíše dekorativní kosmetiku, měli bychom také přesně vědět, jak dlouho se konkrétní přípravek dá používat, aniž by pro pokožku nebyl zdravotně závadný. „U řasenky je doporučená doba používání tři měsíce, rtěnka i tužka na rty se pohybuje okolo osmnácti měsíců. U krémových líčidel záleží, zda je produkt vyroben na vodní nebo olejové bázi. V případě oleje je expirace po roce a půl, u vody již po roce,“ popsala Anna Stojaspalová, PR manažerka společnosti LR Health & Beauty, jež nabízí nejen dekorativní a pečující kosmetiku, ale také vůně inspirované osobnostmi jako je Karel Gott, Karolina Kurková nebo třeba Bruce Willis.

 


O společnosti LR Health & Beauty Systems

Firma LR Health & Beauty Systems GmbH letos slaví již 30. výročí od svého vzniku. Byla založena v roce 1985 v německém Ahlenu, kde je soustředěna převážná část výroby vysoce kvalitních produktů. Její česká pobočka v Ostravě funguje od r‚ku 1993, od roku 1997 pod ni spadá také slovenský trh. Od svého založení se LR Health & Beauty stala jedním z předních světových dodavatelů prémiových potravinových doplňků a kosmetických produktů v oblasti přímého prodeje. V současné době komplexní sortiment LR Health & Beauty nabízí doplňky stravy, produkty pro osobní péči a dekorativní kosmetiku. Specializuje se na výrobky z aloe vera, které tvoří jeden z hlavních segmentů společnosti. Díky tomu je dnes jedním z největších světových výrobců aloe vera produktů. K dnešnímu dni má LR Health & Beauty více než 300 000 registrovaných nezávislých obchodních partnerů ve 30 zemích světa a prosperuje především díky nekompromisnímu německému standardu kvality, jasné vizi, hodnotám a jedinečným faktorům úspěchu.

 

Kontakt

Aneta Sklenářová

PR & Marketing Manager

 

LESENSKY.CZ s.r.o.

mobil.: +420 774 743 801

e-mail: sklenarova@lesensky.cz

Navrátilova 224/1, 616 00 Brno

www.lesensky.cz |Facebook|Linkedin