Český červený kříž díky projektu Procter & Gamble a COOP opět zajistí útulnější domov dětem v azylových domech

Praha, 17. leden 2019 (Procter & Gamble, COOP, ČČK) – Díky dobročinné iniciativě společností Procter & Gamble a COOP bylo na pomoc dětem v nouzi vybráno 330 000 Kč. Finanční prostředky budou určeny na volnočasové aktivity pro děti a k obnově a zútulnění prostředí azylových domů Českého červeného kříže.

Předání šeku do rukou zástupkyně ČČK Miroslavy Jirůtkové završilo dobročinný projekt, do něhož se mohla zapojit veřejnost prostřednictvím svých běžných nákupů v obchodech COOP. Ze zakoupených produktů značek P&G od září do listopadu 2018 směřovalo 1 % z ceny na projekt, jehož výtěžek 330 000 Kč bude rozdělen na obnovu dětských pokojů a společných prostorů azylových domů v Berouně, Svitavách, Kladně a Jičíně a na rozvíjející aktivity pro děti. „Ráda bych za Český červený kříž poděkovala všem, kteří svými nákupy projekt podpořili. Díky této podpoře se nám opět podaří zútulnit prostředí, ve kterém dočasně nacházejí domov děti se svými matkami, které se ocitly ve složité životní situaci. Finanční prostředky chceme využít nejen na rekonstrukci interiérů našich zařízení a dětské léčebny, ale také na pořízení vybavení a aktivit, které pomáhají dětem smysluplně trávit volný čas,“ popisuje účel podpory Miroslava Jirůtková, vedoucí Programového oddělení Úřadu ČČK.

Svou radost z úspěšně zakončeného projektu vyjádřila i Petra Černá zastupující obchodní oddělení COOP: „Za COOP, jako za partnera projektu, bych chtěla vyjádřit velikou vděčnost našim zákazníkům, kteří nám pomohli vybrat takto vysokou sumu. Díky nim si budou moct děti odnést hezčí vzpomínky z azylového domu, který se ze všech sil snaží zajistit pocit útulného domova a zároveň poskytuje zázemí a podporu k pomyslnému novému startu pro jejich maminky.

Společnost P&G podala pomocnou ruku již poněkolikáté. „V podpoře Českého červeného kříže vidíme veliký potenciál, jelikož zde zřetelně vnímáme výsledky naší snahy. Každý rok sledujeme zkvalitnění zařízení, které zlepšuje rozvoj dětí. Projektem jsme opět dosáhli na prostředky, které budou do poslední koruny využity na rekonstrukci prostorů, zakoupení vzdělávacích potřeb a zájmových kroužků a kurzů pro děti,“ komentuje výsledek projektu Jana Ceehová, marketingová manažerka Procter & Gamble.

Ambasadorkou projektu byla zpěvačka Jitka Boho, která dodává: „Jsem ráda, že jsem mohla přispět ke skvělému výsledku. Při návštěvě v azylovém domě jsem se sama přesvědčila, že jakákoli pomoc udělá dětem obrovskou radost.

Iniciativa Procter & Gamble na pomoc dětem v nouzi proběhla již počtvrté a pomohla zlepšit život stovkám dětí pobývajícím v zařízeních Českého červeného kříže. Letošní podpora byla zaměřena na azylové domy v Berouně, Svitavách, Kladně a Jičíně.

 


O společnosti Procter & Gamble

P&G se svými prověřenými, kvalitními a předními značkami slouží spotřebitelům po celém světě. Jeho portfolio zahrnuje značky Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks®, a Whisper®. P&G působí v přibližně 70 zemích světa. Pro novinky a informace o společnosti P&G a jejích značkách navštivte stránku http://www.pg.com.

 

O Skupině COOP

Svaz českých a moravských spotřebních družstev (Skupina COOP) sdružuje 46 spotřebních družstev, která provozují dohromady téměř 2.600 prodejen s celkovou prodejní plochou okolo 350.000 m2 a zaměstnávají necelých 13.500 lidí. V roce 2017 vykázala česká a moravská spotřební družstva obrat v hodnotě 28,3 mld. Kč. Počet členů spotřebních družstev je cca 130 000.​ Členská družstva vystupují pod společnou značkou COOP, která je tak největší sítí prodejen potravin v České republice. Centrální nákup zajišťují dvě nákupní centrály COOP Centrum družstvo Praha a COOP Morava Brno. Více než 400 prodejen potravin je začleněno do maloobchodních řetězců COOP TUTY, COOP TIP, COOP TERNO a COOP DISKONT. Kromě obchodní činnosti provozuje SČMSD také 9 středních odborných škol, manažerský institut, půjčovnu automobilů pod značkou Europcar, nebo vlastního mobilního virtuálního operátora COOP Mobil. 

 

O Českém červeném kříži

Český červený kříž je jednou ze 191 národních společností Mezinárodního hnutí Červeného kříže a Červeného půlměsíce. Jako hlavní spolek s celorepublikovou působností je partnerem veřejné správy pro oblast sociální, zdravotní a humanitární. V současné době má téměř 17 000 členů a dobrovolníků. Mezi základní programové činnosti ČČK patří výchova obyvatelstva ke znalosti poskytování první pomoci, propagace a oceňování bezpříspěvkového dárcovství krve, poskytování sociálních služeb či pořádání rekondičních pobytů pro děti i pro seniory. ČČK v neposlední řadě působí jako další složka IZS a poskytuje pomoc v případě mimořádných událostí.