Aerolinky AirAsia zpoplatní odbavení na letišti

Autor: Lucie Fílová | Zpravodaj | 1. 9. 2020

Kuala Lumpur 1. září (ČTK) – Nízkonákladová letecká společnost AirAsia Group začne vybírat od zákazníků poplatky za odbavení u přepážky na letišti. Rozhodnutí je součástí snahy minimalizovat fyzický kontakt zákazníků se zaměstnanci v době koronavirové pandemie, oznámila společnost. Poplatky za odbavení na letišti vybírají také aerolinky Ryanair a Spirit Airlines.

Cestující mají možnost se zdarma odbavit na internetových stránkách aerolinek, prostřednictvím mobilní aplikace nebo v letištním kiosku. Pokud tak neučiní, zaplatí za odbavení u letištní přepážky 20 malajsijských ringgitů (více než 100 Kč) v případě vnitrostátního letu a 30 ringgitů (160 Kč) u mezinárodního letu.

Provozní ředitel AirAsia Javed Malik uvedl, že poplatky mají motivovat cestující, aby využívali investice aerolinek do digitálních technologií. „Vzhledem k pandemii covidu-19 se možnosti samostatného odbavování staly velmi důležité pro minimalizaci fyzického kontaktu mezi našimi zákazníky a zaměstnanci,“ uvedl Malik.

AirAsia, největší nízkonákladová letecká společnost v Asii, kvůli devastujícímu dopadu pandemie na poptávku po cestování vykázala rekordní čtvrtletí ztrátu. Tržby klesly o 96 procent.

Poplatky, které zavádí AirAsia, jsou ale mnohem nižší než poplatky evropské nízkonákladové letecké společnosti Ryanair Holdings. Ta ještě před pandemií zavedla poplatek za odbavení na letišti 55 eur (více než 1400 Kč). Americká nízkonákladová letecká společnosti Spirit Airlines vybírá za vytištění palubní vstupenky na letišti deset dolarů (220 Kč), upozornila agentura Reuters.

irl spr