Vyhledávání

Hlavním partnerem portálu je
Egis Praha, spol. s r.o.

O stránkách

Přečtěte si více o portálu MedNews a možnostech využití, které Vám nabízí.

Přečtěte si více
o společnosti MedNews, s.r.o.

Portál MedNews využívá zpravodajství z databází ČTK
Využíváme zpravodajství ČTK

Webmaster CRS NETCOM
Webmaster CRS NETCOM

Spřátelené portály

Alliance Healthcare
Tlukot srdce
Život a cukrovka
Intranet ČIS
PharmNews
NEUMM
Nemocnice Na Bulovce

Marodění jen pro bohaté? S nemocí zůstává na neschopence pouze 13 % Čechů, ostatní ji raději přechodí nebo si vezmou dovolenou

Praha, 13. 11. 2017 – Podzimní počasí zdraví nesvědčí, hned první vlna podzimních viróz skolí každého desátého Čecha. Více než dvě třetiny z nich přitom doma na neschopence nezůstávají, často si to totiž nemohou dovolit (44 %), a tak nemoc radši přechodí. Pacienti nechávají za léčbu nemoci v lékárnách a ordinacích zásadně do pěti set korun (97 %). I to vyplývá z průzkumu agentury NMS Market Research.

Se změnou počasí je spojený i větší nápor na obranyschopnost člověka, při příchodu podzimu okamžitě onemocní každý desátý Čech. Opačnou stranu mince zastává 15 % respondentů, kteří si už ani nepamatují, kdy byli nemocní naposledy. Podzimní ochlazení má nepříznivé účinky průměrně o 6 % častěji na ženy než na muže. „Překvapivým zjištěním průzkumu je fakt, že mladí trpí příchodem první vlny podzimních viróz nejčastěji, pravým opakem je nejstarší dotazovaná skupina,“ uvádí Kamil Kunc, Client Service Manager agentury NMS Market Research. Zatímco 18 % mladých zaženou hned první viry do postelí, starší 55 let jsou jim imunní, onemocní jen 2 % z nich.

 

Onemocnění je zásadní ranou do rodinných rozpočtů

 „Češi doma na neschopence nezůstávají. Nejčastější důvod je zcela pochopitelný, prostě si to nemohou dovolit,“ vysvětluje Kunc. Taková je situace 44 % dotázaných. Necelá čtvrtina si myslí, že zůstávat doma nemá smysl a radši to přechodí. Ze zbylé třetiny Čechů zůstává nejvíce lidí na neschopence (13 %), ostatní čerpají dovolenou nebo využívají firemních benefitů. Dospělí od 35 – 44 let jsou jádrem skupiny, která se bez příjmu neobejde, a tak musí do práce i v nemoci. To uvádí 61 % z nich, což převyšuje celkový průměr o 17 procentních bodů.

 

Prevence Čechů před podzimním nachlazením:

49 % Konzumace více ovoce a zeleniny

46 % Braní vitamínů        

41 % Teplejší oblečení

20 % Žádná

15 % Otužování

Reakce na nachlazení

Češi obecně k doktorům vyráží, jen když opravdu musí. Průzkum ukázal, že 15 % Čechů doktory nenavštěvuje při virózách nikdy a dalších 42 % jen tehdy, pokud jim domácí léčba nezabírá. Celkem 15 % nemocných za léčbu nic neplatí, do 500 korun se pak vejde 97 % dotázaných.

 

K prevenci před onemocněním má každý Čech trochu jiný přístup. Mladší skupina od 18 - 34 let sází hlavně na teplejší oblečení a více ovoce. Starší skupina naopak častěji nedělá buď nic, nebo zvýší konzumaci vitamínů.

 

 


NMS Market Research

Již od roku 1999 pomáháme svým klientům – zpravidla největším hráčům na trhu – zlepšovat zákaznický servis, nabízet lepší produkty a získávat nové zákazníky. Kromě centrály v Praze máme pobočku i na Slovensku, průzkumy však poskytujeme také v Polsku, Maďarsku a Rumunsku. Jsme členem organizací SIMAR (Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění) a ESOMAR (světová organizace pro výzkum veřejného mínění a marketingový výzkum).

 

 


Přihlásit se

Uživatel:
Heslo:
 
Zapamatovat
Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo